søndag 28. februar 2010

Vintermodus

Daglig er jeg innom ulike blogger og titter. Jeg er imponert over kreativiteten som blomstrer hos mine medbloggere, alt dere får til! Ser at det er mange som lengter til våren, duse farger og litt varmere vær. Jeg er nordlending i hjerte og sjel og er innstilt på at det enda er noen måneder til våren kommer. Denne helgen har det vært mildere vær, sludd og vått ute. For min del kunne graderstokken gjerne vist noen grader lavere, slik at vi slapp den våte snøen og sluddet som nå befinner seg i gatene. Men jeg må innrømme at jeg lengter etter våren jeg også!

I helgen har jeg strikket ferdig pulsvarmerne og laget et pannebånd. Pannebåndet fant jeg inspirasjon og link til oppskrift i bloggen til The Renate. Pulsvarmerne ble jeg ikke helt fornøyd med, jeg modifiserte oppskriften litt, men syns de ble litt store rundt hånden. Men jeg likte mønsteret godt, og det er ikke umulig at jeg kommer til å bruke samme mønster til sokkestrikking en annen gang. Resultat til tross, sånn er det med håndarbeide, man vet aldri hvordan resultatet blir før arbeidet er ferdig. :)





3 kommentarer:

  1. Det hadde vært godt med vår, men er nok mentalt innstilt på at det er ennå mange mnd med vinter før våre titter frem her i bakkene:O)
    Men da hjelper det jo selvfølgelig med litt strikking:O)
    Nydelige pulsvarmere du har strikket deg. Pannebåndet var flott, du kledde det veldig bra:O)

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren i bloggen min....Jeg har hatt noen endringer i utseende og navn på den i dag,men jeg ble ganske fornøyd. Du finner oppskrift til kjolen her http://www.torafrosethdesign.no/

    Jeg har gjort noen endringer på kjolen jeg strikket.
    Ha en fin kveld videre:O)

    SvarSlett
  3. Så søtt mønster det var på pulsvarmerne! :) Du skal forresten ikke klage på været, i Tromsø er det ikke vår før i slutten av mai ;)

    SvarSlett