tirsdag 22. september 2009

Sokker

Endelig var jeg ferdig med sokkene :) Jeg har virkelig fått dilla på å strikke mønster. Det er så gøy!! Mønsteret fant jeg på ravelry.com, denne siden kan jeg virkelig anbefale. Her finnes det tusenvis av strikkemønster, mange av disse er gratis. De fleste mønstrene er på engelsk, men det finnes mange nettsider der strikkeuttrykk oversettes fra engelsk til norsk. :)

Sokkene strikket jeg på pinne 3, og jeg brukte Sisu Sandnesgarn. Slik ble resultatet:







Så over til neste prosjekt.. Det er et evighetsarbeid, og det vil nok ta laaang tid før jeg er ferdig. Det skal bli et teppe av heklede bestemorsruter, og jeg trenger helt sikkert 200 ruter. I og med at jeg bare er kommet til rute nr 16 så er det mye jobb som gjenstår før jeg er ferdig!



Jeg var nok ikke helt heldig med bildekvaliteten. Rutene er i tre brunfarger, og heklet med ullgarn. Det kommer flere (og forhåpentligvis bedre) bilder ved en senere anledning. :)



2 kommentarer:

  1. det var flotte lester! :) og du vet at det er bare å hekle en rute i ny og ne, så skal du se at teppet vokser seg stort før du vet ordet av det. Men ingen hekling er lov når jeg kommer på besøk ;)

    SvarSlett
  2. flotte sokker .passe ypperlig til nord norske vintere...hint hint

    SvarSlett