onsdag 6. januar 2010

knitty

Jeg har fått dilla på å strikke sokker i gøyale mønster. Ravelry.com har så utrolig mange fine mønstre, og jeg er stadig innom der og kikker. Via den siden så fant jeg mange mønster på knitty.com. Der er det så utrolig mye fint!! Det mønsteret jeg falt for måtte jeg selvfølgelig prøve å strikke. Men det ble nok litt mer prøving og feiling enn jeg hadde trodd. Det viste seg nemlig at mønsteret strikkes fra tåa og oppover, og den teknikken har jeg ikke prøvd før. Det har tatt litt tid, men det er så gøy å lære noe nytt. Nå er snart første sokk ferdig.



Sokken må prøves på før helfellinga starter


Selvfølgelig må jeg ta bilde også..


Jeg koser meg inne under ullpleddet med en god kopp te og strikking. Ute er det nærmere 20 minus, så da er det godt å kunne sitte inne og kose seg i varmen. Tente stearinlys gir både mye varme og det er så koselig!


Pcen er selvfølgelig på plass, med strikkemønster...

Jeg har tent telys, drikker julete med melk og honning. Den nydelige hardangerduken fikk jeg i bursdagsgave fra bestemor.



1 kommentar:

  1. Sokkene ble jo kjempeflotte! :) De er sikkert fine å ha nå som det er så kaldt i Oslo.

    SvarSlett